Denne guiden er ment som en introduksjon til HubSpot Service Hub. Siden er lang, så bruk menyen under for å navigere.
Service Hub er HubSpots kundeservicemodul. Med Service Hub samler du all informasjon om dine kundeservicedialoger i samme system som du håndterer markedsføring og salg. Ett CRM og én datakilde. Med all informasjon er lett tilgjengelig, kan du raskere hjelpe kundene dine.
HubSpot er, til forskjell fra flere av de største konkurrentene, bygget som ett system fra grunnen. Alle moduler er koblet til samme CRM/kundedataplattform. I Service Hub kan du enkelt:
HubSpot er et børsnotert softwareselskap grunnlagt i 2005, med over 5 500 ansatte og 128 000 kunder i mer enn 120 land.
HubSpot er bygget opp med et underliggende CRM og fem hovedmoduler, som kan kjøpes hver for seg, eller samlet, i det HubSpot kaller CRM Suite. De fem modulene er:
Det finnes mange alternativer å velge mellom når det kommer til kundeservicesystemer. Før du velger hva som passer best for din bedrift, anbefaler vi å tenke igjennom helheten først. Hvordan kan du sikre at dine ansatte alltid har tilgang til oppdatert informasjon fra alle kanaler? I følge Gartner vil 50% av større organisasjoner fremdeles ha utfordringer i 2022 med å fjerne sine siloer innen kundeservice.
De systemene vi oftest møter er Zendesk, Jira, Pureservice, MS Dynamics 365 Customer Service, Salesforce Service Cloud.
HubSpot Service Hub passer deg som:
Med et økende antall supportsaker og kundehenvendelser er det fort gjort at noe går i glemmeboka. E-poster forsvinner ned i innboksen, du glemmer å legge til en ny linje i excelarket du bruker for å holde oversikt, eller å følge opp meldinger på telefonen. Det kan være mange årsaker til at kunden ikke får svar i det hele tatt eller ikke får svar raskt nok. Med ticket-systemet i Service Hub kan alle saker registreres og følges opp i ett felles dashboard. På den måten slipper dere å lure på status eller hvor lang tid det tok å løse en sak. Når en kunde eller en potensiell kunde fyller ut et skjema, sender en e-post eller tar kontakt via chat, kan Service Hub automatisk opprette en ny sak og fordele den til rett person.
Legg til en live chat med eller uten bot som gjør det enkelt for besøkende å kontakte deg når de har behov for det. I chatten kan du enkelt styre salgshenvendelser til salgsavdelingen og supportforespørsler til kundesenteret. Chatten kan utformes i tråd med selskapets profil og velkomsthilsenen kan variere avhengig av hvilken side den ligger på. Alle dialoger lagres på kontaktens tidslinje og i selskapets felles innboks, slik at hele teamet har oversikt over alle interaksjoner med den utvalgte kunden.
Med tre forskjellige feedback-verktøy setter du lynraskt opp undersøkelser som hjelper deg å bedre forstå hva dine kunder setter pris på, og hva som kan forbedres. Du kan velge mellom å måle Net Promoter Score (NPS) som gir deg informasjon om kundens lojalitet, Customer Effort Score (CES) som sier noe om hvor enkelt det er for kundene dine å få den hjelpen de trenger, eller Customer satisfaction (CSAT), undersøkelser som kartlegger hvor fornøyde de er på forskjellige steder i kundereisen. Du kan distribuere undersøkelsene via e-post eller på din egen nettside. Svaret lagres både på tidslinjen til den som har svart på undersøkelsen, og i et dashboard som gir deg oversikt over helheten.
Med Service Hub kan du enkelt følge kunden på tvers av kanaler og unngå ubesvarte henvendelser. Kanskje kunden starter en konversasjon via chatten for så å svare via e-post senere? Ikke noe problem. Med en felles innboks samles alle innkommende henvendelser på ett sted. Resultat? En bedre kundeopplevelse!
Hjelp kundene å hjelpe seg selv og reduser antallet supporthenvendelser. Få oversikt over de vanligste spørsmålene som din virksomhet får. Med kunnskapsbasen kan dere omskape disse spørsmålene til et søkbart bibliotek av artikler, videoer og annen dokumentasjon som besvarer ofte stilte spørsmål – på den måten får kunden raskt hjelp med de enklere henvendelsene og teamet ditt kan fokusere på de unike henvendelsene. Dessuten finner både kundene dine og potensielle kunder artiklene fra Kunnskapsbasen når de gjør et Google-søk.
Free |
Starter |
Professional |
Enterprise |
100 % gratis |
Fra $45/mnd. |
Fra $450/mnd. |
Fra $1200/mnd. |
|
|
Populær funksjonalitet: |
Populær |
Ticketing |
Alt du finner i Free |
Alt du finner i Starter |
Alt du finner i Professional |
Live chat |
Conversational bots |
Survey functionality |
Custom objects |
Conversations inbox |
Simple automation |
Ticket status |
Playbooks |
Team email |
Conversation routing |
Knowledge base |
Field-level permissions |
Calling |
Ticket pipelines |
1:1 video creation |
User roles |
Reporting dashboard |
5 currencies |
Help desk automation |
Single sign-on |
Rundt HubSpot finnes et stadig voksende økosystem av programvareintegrasjoner, som HubSpot har tatt inn i sitt Connect-program. Det finnes over 500 integrasjoner – alt fra eksterne løsninger for CRM, videohosting, spørreundersøkelser, webinarer, chat, eCommerce og automatisering.
Her er noen eksempler:
Har du spesielle behov, kan MarkedsPartner utvikle integrasjoner med tredjeparts-applikasjoner med REST API i HubSpot. NB: Krever Professional- eller Enterprise-lisens.
Er du interessert i HubSpot, anbefaler vi at du tar kontakt med en norsk HubSpot-partner. MarkedsPartner er Norges største fagmiljø på HubSpot. Vi har en lang rekke ambisiøse kunder. Flere er internasjonale selskaper med store salgsorganisasjoner og komplekse salgsprosesser. Skal du kjøpe HubSpot Service Hub, eller ønsker å få mer ut av plattformen, lønner det seg å ta en prat med oss. Prisen er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en partner, men ved å kjøpe lokalt har du har en rekke andre fordeler:
Skal vi etablere og drifte HubSpot selv eller bruke en HubSpot-partner?
Har du allerede kjøpt HubSpot, men ønsker hjelp til å få maksimalt ut av plattformen, ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!
Abonner på vår HubSpotblogg og motta verdifullt og nyttig innhold rett i innboksen din.
Våre bloggere er rådgivere og dyktige fagfolk som selv jobber med HubSpot for våre kunder hver eneste dag. Vurderer bedriften din HubSpot eller bytte av CRM generelt, finner du det du lurer på om implementering, integrasjoner, bruksfunksjoner og vekstmuligheter her.
Du vil motta én e-post med våre nyeste blogginnlegg, nyhetsoppdateringer fra HubSpot og en hilsen fra våre skribenter siste torsdagen hver måned.